Hei Sweetflower. Gratulerer masse med kaffekutt og røykestopp!! Har selv sluttet med kaffe for snart to mdr siden og har aldri hatt det så bra. Les mer her. Sluttet å røyke for 5 år siden, det allerbeste jeg har gjort på lenge. Det kostet flesk i ordets bokstavligste forstand, men jeg ville heller legge 10 kg mer på enn å begynne å røyke igjen!! Tror at en av grunnende til at man legger på seg når man slutter å røyke, er for en meget stor del den følelsesmessige faktor. Det å røyke er en slags beskyttelse, en holden litt på avstand, hva enten det er mennesker eller situasjoner. Røyk blir også brukt for dulme stress, angst og/eller kjedsomhet. Det er ganske naturlig at dette blir erstattet av mat når røyken ikke lenger er tilgjengelig. Den ekstra sult som oppstår var for meg en følelsesmessig sult, et hull som skulle dekkes etter røykekuttet. Kjenner en som tok en fast besluttning om ikke å spise ekstra mat og å begynne å løpe/gå ture når suget var verst. Han er i dag 10 kg mindre enn da han røykte, så det er ikke noe fast at man legger på seg pga røykestopp. Lykke til videre med to mindre "gifte" i livet!