Tråd: Gravid
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-07, 20:43   #21
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Gravid

Heisann, lenge siden sist jeg var her. Har lenge tenkt på å inn og søke litt på graviditet og lavkarbo - nå er jeg allerede 30 uker på vei! Termin i siste halvdel av januar.

Så langt har jeg hatt lavkarbo med ingen fettbegrensninger hele svangerskapet, men har sluppet til mer karber enn før jeg ble gravid. Prøver å lytte til kroppen og den ser ut til å be om variert kost, særlig fruktinntaket har økt. Tidligere frokost besto av mye egg, men det har jeg ikke klart i like stor grad. Men fant jo ut at det var et knekkebrød som kun inneholdt 5 karber pr skive. Det kan nedlesses med masse proteinrikt pålegg. Har vært forsiktig med gluten en stund, men tåler det bedre nå, og et par fiberrike knekkebrød går helt fint. Et alternativ som jeg har brukt en god stund nå er fedon-müsli (den er jammen dyr og udrøy!) - ispedd cashewnøtter, litt rosiner og litt banan. Og jeg bruker havremelk. Vet det, det blir mye mer karber, men det får det bare bli nå. Kumelk er ikke noe særlig for meg, heller ikke soya. Derfor havremelk.

Har gått opp ca 10 kg sålangt. Håper det ikke blir mye mer. Rumpe og lår har fått et lite ekstra lag som jeg håper forsvinner under amming.

Bekkenløsning er plagsomt av og på, uvelheten som fulgte meg første 4-5 mnd er borte og baby har det bra. Blodtrykk har ligget helt stabilt, i det lavere skiktet, men ikke for lavt, hele tiden. Jern noe ned, men legen kommenterte det ikke. Regner med at det ikke går mer ned med mye frukt (c-vitaminer letter jern-opptaket). Rosinene på müslien inneholder vel også litt jern...

Masse lykke til dere andre gravide lavkarbere!!! Jeg prøver å henge innom her litt mer enn før