Opprinnelig lagt inn av themonk
Noen som har hørt om Valrhona?
Ja, men jeg liker ikke sjokoladene deres. Jeg bruker kakaopulveret da, det er veldig bra kvalitet på det i forhold til de som selges på super'n. Valrhona Cacao Gastronomie 100% er det beste jeg har prøvd så langt.
Assagio de Toscana i Pilestredet selger en italiensk sjokolade som heter Amedei. Hvis noen er hypp på å smake farlig god mørk sjokolade, så sjekk det ut! (Dette er eneste butikken i Norge som fører dette merket.)
Den skal prøves ja ! Lurer på om det var den jeg fikk på lavkarbotreff i Køben i sommer. Den var iallefalli italienslk og knallgod.
Domori er et annet merke som er verdt et forsøk, men da må man bestille fra utlandet. Domori lager også sjokolade med 100% kakao! Det må jo være noe for de som prøver å være sunne.
Har smakt Domori 100% og Michel Cluizel 99%. Ingen av dem imponerte. Men det er kanskje fordi det rett og slett ble for sterkt.
Er det noen andre her som er glad i mørk sjokolade ?
Jau, det må vel bli meg det. Akkurat nå liker jeg best Lindt Excellence 85%. Den er akkurat passe for meg. 10 gram pr dag. Lindt Excellence Madagaskar (70%) bruker jeg til marsipanen (smelter og blander med litt cocosa og dypper hjemmelaget marsipan i). Lindt Excellence Ghana 80% er bare himmelsk smeltet til masipan eller å dyppe friske jordbær i !!
Har 4 plater Lindt 99% i skapet. Har hatt dem siden i sommer - de blir sikkert ikke spist på en stund. Kan bruke de i Atkins sin dekadente sjokoladekake.....hadde jeg tenkt.