Sv: Noen som har erfaring med Skaldeman kombinert med trening?
Opprinnelig lagt inn av Lars, her.
Hei folkens
Fikk øynene opp for lavkarbo-kosthold i forrige uke etter en artikkel i VG. Hørtes nesten for godt ut til å være sant, men bestemte meg for å gjøre et forsøk. Har holdt på siden torsdag, og det føles topp. Har allerede begynt å føle helseforbedringer. Et område med tørr hud / eksem i panna som jeg tidligere måtte bruke hydrokortison på regelmessig er nesten borte Har ikke fått målt om det er noen fremgang ennå, da jeg ikke har vekt, men har bestilt en.
Så til spørsmålet mitt. Har trent 5 ganger i uka i nesten en måned nå, og jeg trives godt med dette. Mandag, onsdag og fredag sykler jeg ca. en halvtime, samt trener styrke (til sammen rundt 2 timer med uttøying). Tirsdag og torsdag sykler jeg en halvtime uten å trene styrke. Har forstått det slik at en del av tankegangen rundt dette kostholdet er å få kroppen til å føle seg trygg på at det er nok næring tilgjengelig til enhver tid. Når jeg trener så ofte som jeg gjør, vil jeg da ødelegge for dette på noen måte? Begynner kroppen å tenke "Beklager herr biceps, vi kan ikke prioritere å bygge deg opp igjen akkurat nå. Vi har ingen karbohydrater til hjernen, så vi må bruke all vår tid på å produsere ketoner til den." eller noe sånt? Jeg trives veldig godt med å trene, men hvis jeg ødelegger kostholdsopplegget, eller rett og slett bryter ned muskler som ikke vil bli bygget opp igjen må jeg jo selvsagt vurdere å slutte. Er det noen her som har erfaring med Skaldeman og trening som kan dele sin kunnskap? Vet at Skaldeman selv poster sjelden, og at han uansett ikke har personlig erfaring med trening under kostholdet. Vet han har sagt at folk som spiser på denne måten orker mer etter hvert, men det sier jo ikke noe om at jeg kanskje delvis / helt saboterer for meg selv eller ikke.
Lars
Min opplevelse:
Jeg fikk skikkelig problemer med å fortsette hard trening. I begynnelsen følte jeg meg utholdende og litt motiverende at man svetter som en gal, så jeg følte jeg gjorde en skikkelig innsats. Men etterhvert ca. 1-2 uke med hardtrening ble kroppen dødssliten og jeg orket ikke tanken på å dra til helsestudioet. Lå rett ut på sofaen og følte at jeg hadde influensa. Vet ikke om kostholdet gikk utover musklene... Man skal ikke trene så hardt på den ekstreme varianten av Skaldman ( det føles ikke riktig heller). Derfor har jeg konvertert til Ketolyse og føler at jeg igjen har overskudd til å trene igjen.
|