Sv: Er det noen her som har fått "drahjelp" av medisinering?
Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.
Jeg har veldig epleform. Jeg har en BMI på "bare" 25, men jeg har nesten ALT på magen så det ser ut som mye mer. Ansiktet er ikke så ille, men magen velter ut og henger slapt utenpå buksa. Det er vel en risikofaktor det også. Og jeg har søvnproblemer og kronisk tretthet selv om jeg sover mye. Å sove mindre hjelper heller ikke.
Jeg har prøvd både ketolyse og lindberg, men selv om jeg har gjordt "alt riktig" har jeg tatt av bare 2 kilo (vannkilo?) på 15 uker. Jeg er MEGET frustrert nå, for å s det slik. Hehe. 
Ojojoj, her var det mye jeg kjente meg igjen i gitt... Jeg er insulinresistent og med epleform (ironisk ettersom jeg ikke kan spise epler, hahaha ), og selv om jeg greier og holde det i nogenlunde i sjakk, er det et problem for meg, ,med stans i vektnedgang. MEN, jeg har også fått påvist lavt stoffskifte, har du fått det undersøkt?? Hvis du får det undersøkt og legen sier det er rimelig normalt eller helt normalt, er det faktisk ganske så vanlig at mennesker som får påvist et "normalt" stoffskifte ikke har det, ettersom alles biokjemi er meget meeeeeeeeget forskjellig, og hva som kan være standard for en såkalt normal, IKKE er det for akkurat deg! Uansett er greia her og være meget tolmodig og IKKE henge seg opp i vektnedgangen i seg selv, men heller forsøke og fokusere på at du spiser godt og sundt. Ha litt is i magen. Så får du igjen snakke med legen din og be om en utvidet blodprøve hvor du får sjekket ut statusen din. Husk, hormoner kan spille oss mange puss, og jeg har i tillegg til insulinresistens, lavt stoffskifte og også pcos, noe som også kan gi seg utslag på vekten (hormoner som går bananas, og bananer kan jeg HELLER ikke spise... hihi ) Vær også obs på at insulinresistens eller lavt stoffskifte begge kan gi depresjoner og søvnvansker! Har vært der mange ganger selv, og vet det ikke er noe særlig moro, men jeg vet nå i allefall HVORFOR jeg har det slik! Men jeg har blitt bedre etter skifte til lavkarbo, men man må gi kroppen god tid til og komme i en annen balanse. For meg tok det mange måneder (ikke bli avskrekket, vi er alle forskjellig)
Bare en liten input fra meg
Masse lykke til, og håper at du finner ut av det!!
Klemmer fra en som vet hvordan det er