Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-07, 21:49   #1
Eva
Seniormedlem

Eva sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 66
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Søtt er roten til alt vondt - var det for meg ihvertfall ...

Har hatt en flott start på Ketolyse og har ikke rørt sødt eller sukker. Kake spiste jeg ikke i over en måned før jeg startet på ketolyse. Har aldri vært noen sukkergris, og til folks store forbavselse, har jeg aldri spist sjokolade eller annet godteri. Her på mine "modne dager" har jeg dog fått sansen for kaker, også noe jeg aldri har spist. Men de siste 3-5 år har det gått en del ned av det. Og som mange er inne på, sukkerhunger er noe som kan trikkes, noe man kan læres opp til.

Godt inne i min fjerde uke på Ketolyse, fikk jeg så lyst på is. Fant en oppskrift her og laget is av åtte eggeplommer og 3/4 l. fløte. Her har jeg til mange, mange måneder tenkte jeg. He, innen få dager hadde jeg nesten spist alt. Ble helt grådig og spiste og spiste og spiste. Tror det var "sukkeret" (natreenen) som gjorde det. Tenkte også på julen og riskremen. Måtte bare øve litt herhjemme, og innen jeg hadde sett meg for, hadde jeg laget "riskrem" med masse søtemiddel i. Bare en jernhånd gjorde jeg jeg ikke kjøpte riktig jordbærsaus. Kunne vel ikke skade med en liten skvett tenkte jeg... Ble helt redd for meg selv. Da jeg en av kveldene så meg selv sitte og drikke to øl (Tuborg lite, måtte jo sjekke innen julebordet), innså jeg at jeg var fanget av karbotrollet. Da ble alle de søte godteriene hevet rett ut. Nå er jeg heldigvis på ret kjøl igjen.

Skriver alt dette bare for å si at kunstig søtemiddel ikke er så uskyldig som man skulle tro. Det fòr ihvertfall noe av en sukker(karbo)-djevel i meg, en som fikk meg til å synde noe enormt, og fikk meg nesten til å tro at det var helt i orden. Heldigvis vant jeg!!!

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat