Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-05, 07:58   #14
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg mener altså ikke å rakke ned på de svenske sidene eller supporten. Mange har blitt godt hjulpet også. Det er bare det at spørsmålet du sender blir oversatt til engelsk, så besvart på engelsk og så oversatt til svensk igjen. Der skjer det nok en del feil fordi oversetteren ikke har kunnskap nok - enten til språket og/eller Atkins filosofien. Det at man får tre forskjellige og motstridende svar på samme spørsmål taler jo sitt klare språk - for å si det sånn. (..og når de svarer motsatt av hva det står i orginalutgaven av boka begynner man jo å lure hva slag opplæring de har fått).

Ang. mine kontakter så vil jeg påstå at de er ganske så gode ja. Flere av medlemmene har levd etter Atkins filosofien siden tidlig på 80 tallet. Noen er/har vært ansatt hos Atkins som kursledere i USA og Canada (bl.a. min "mentor" - er jeg usikker spør jeg alltid henne og stoler 100% på at svarene jeg får er korrekte). Jeg er medlem av et canadisk/amerikansk forum (verdens største lavkarbo support forum med 63971 medlemmer - hvor det er 1000 medlemmer i snitt logget på døgnet rundt) og to andre amerikanske forum. Et av disse forumene har en Atkins Nutritionist som svarer på spørsmål fra forumets medlemmer. Flott tiltak. I tillegg er jeg medlem av en svensk mailingruppe/forum og har mange "venner" der. Vi som er skandinaver i disse forumene (de fleste er medlem av flere enn et) har hadde bl.a. treff i København i sommer. Både skandinavene og de andre utveksler erfaringer hele tiden. Slik som her inne, men i noe større målestokk.

Atkins hjemmesidene i de enkelte land blir testet av brukerne hele tiden. Den amerikanske er den klart beste. Det er viktig for dem (atkins) at vi som brukere gir beskjed om vi oppdager feil eller mangler. Atkins USA er som sagt veldig lydhøre før dette og har svart saklig på alle henvendelser svenskene har sendt over ang feilinfo etc. De innrømmer feilinfo, beklager det - og de jobber med saken. Mer enn det kan man vel ikke forlange egentlig.

Det er kjempebra at det har kommet en norsk side - selv om den ikke inneholder så mye nå, så kommer det mer og mer etterhvert - følg med - følg med