Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-07, 15:14   #7
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan forklare folk som ikke forstår?

Hvis man legger på seg mye og fort av karbohydrater, så kan man enkelt si at man ikke tåler det.

Eller legge seg inn på en grundig forklaring om høyglykemiske karbohydrater som blir til sukker i blodet, som gir stor blodsukkerstigning, som øker insulinutskillelsen, som øker fettlagringen, som igjen .... osv. Men man gjør jo ikke det om man sier man har cøliaki heller. Folk har ikke rett på dyptpløyende forklaringer. Det er ikke meningen vi skal måtte forsvare oss heller.

Jeg har oppdaget at det var derfor jeg la sånn på meg, at kroppen min ikke tåler raske karbohydrater og jeg føler meg så mye bedre på veldig mange områder når jeg spiser på en måte som balanserer hormonene mine, og så er jeg veldig glad for at jeg slipper å ta medisiner.

Gode venner vil ha forståelse for det.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat