Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-05, 10:39   #18
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Kanskje litt feil tråd å spørre om.. Men jeg har boken "Atkins for Livet" -- kan jeg bare kaste den?

Kjæresten har en amerikansk atkins-bok, husker ikke tittelen.. men kanskje bedre å bare lese den? Eller ok å lese min, også "fylle på med rett info" med den amerikanske?

Syns IKKE at du skal hive den norske boka. "Atkins for livet" er oversettelsen av "Atkins for Life" - og er det den kjæresen har - så bare "fyll på" med info fra den amerikanske du. Den forteller bare kort om filosofien og store deler av den amerikanske er iallefall oppskrifter. Dobbelsjekk oppskriftene, for der er det en del oversettelsesfeil.

Boka du finner detaljert info i (skikkelig innføring om hvordan og hvorfor) heter "Dr. Atkins New Diet Revolution" (dette er "bibelen" da vet du ! Må snart kjøpe ny - den er nesten utslitt allered)og alle utgaver fra tidligere enn 2002 er "utgått på dato". Ny versjon kom i 2002/2003. Den første norske utgaven var basert på 1999-utgaven av den amerikanske og ble følgelig helt feil, - siden nyere forskning/erfaring gjorde at flere ting var blir endret fra 1999 utgaven til 2002 utgaven. I tillegg hadde oversetteren en særdeles dårlig dag ! Den nye norske som Celina har stått for - tja, vet ikke hvilken den er basert på, - men karbotelleren i den bokpakka var det mye feil i.

Jeg klarer ikke å hive bøker uansett jeg. Har noen i hylla jeg aldri har lest eller kommer til å lese, - men hive ?? Neeeeeeei !!