Sv: På grensen til diabetes
Jepp, diabetes er jo ikke et alternativ, tror jeg er litt forvirret egentlig - og derfor høres litt umotivert ut Det er jeg ikke, men usikker på hvordan jeg skal gå frem.
Da det gjelder ketolysekur er jeg usikker.
Kutte ut/kraftig ned på karbohydratene skal jeg helt klart.
Jeg skal kutte ut de åpenlyse tingene som ris, pasta, potet, søtsaker osv. Brød spiser jeg ikke, og knekkebrød bør jeg vel også kutte ut. Frukt har jeg til nå spist daglig, og ser at det er en ting jeg må fjerne fra den daglige rutinen.
De siste dagene har jeg heller tatt en kopp te da jeg har hatt lyst på frukten, og det har føltes mye bedre!!!!
Det som bremser meg fra ketolysekuren er faktoren med trening, det er veldig viktig for meg.. + angsten for å ikke holde meg konstant i ketolyse. Enten/eller ikke sant?
Får i meg gjemte karber i sauser, grønnsaker(spiser alle grønnsaker, men rosenkål, spinat og brokkoli er favorittene), og sånn. I tillegg er jeg glad i innmat, vet ikke hvordan det er ? Drikker sukkerfri brus, og ofte melk... Heldigvis ELSKER kroppen min kjøtt, og jeg går ikke en dag uten kjøtt eller fisk.
Skal prøve å sette meg inn i de forskj metodene før jeg tar en avgjørelse, det er vel bedre å føre en bestemt filosofi enn å bare kutte ned på de åpenlyse karbene selv?
Hmm. Mye å tenke på. Noen fler som har erfaring med trening og lavkarb?
|