Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-07, 07:03   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Et spørsmål om fett og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Siden det er julebordstider tenkte jeg at jeg skulle spørre de kloke hoder her på forumet om en ting jeg har fundert på.

Vi vet jo at alkohol minsker fettforbrenninga mens kroppen forbrenner alkoholen. Så om man skal på julebord, eller fest etc og vet at man skal drikke alkohol, er det da best å få i seg fettrasjonen tidlig på dagen (og heller ligge unna så mye fett på kvelden) slik at fettet ikke legger seg på sidebeina mens kroppen tar seg av alkoholen?

Eller er jeg helt på jordet?

Når du drikker alkohol, tar fettforbrenningen pause til alkoholen går ut av kroppen. Du går ikke ut av ketose, men kroppen forbrenner alkoholen først, for den er lettest å forbrenne.

Jeg personlig har ikke gjort noen endringer i matinntak selv om jeg har tatt en dram ( eller to eller tre..... )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat