Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-07, 10:10   #5
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Et spørsmål om fett og alkohol

Det jeg har lest om det, er at en skal ta noe fettrikt å spise ca. en halvtime før alkoholen inntas. Særlig Skaldeman nevner dette. Å spise "fettrasjonen" flere timer tidligere, kan jeg ikke tenke meg har noen som helst effekt.

Vet også at det står i "Franske kvinner blir ikke fete", av Mireille Guillano, at franskmenn ikke drikker vin utenom maten, i motsetning til i mange andre land i Vesten, hvor man gjerne "koser seg" med et glass/flaske vin mellom eller før måltidene. (Anbefaler ellers ikke boka, da den blir sett gjennom amerikansk-fettfobiske øyne). Men det er sant, vinen drikkes i Frankrike til maten, og en begynner ikke med den. Måltidet begynner som regel med en fet forrett.