Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-07, 10:31   #9
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt veileding

Gratulerer! Kjempestart med 5 kg!

På forumet her finner du mange kjempegode oppskrifter til lavkarbo-kostholdet ditt. Man må planlegge maten litt mer nå, men siden vi planlegger alt mulig annet i livet vårt - hvorfor ikke planlegge litt når det gjelder vår egen helse også. Jeg synes det er verdt det.

Det tar ikke så veldig lang tid heller. Middag: Hvis du lager store porsjoner og fryser ned porsjonspakker en dag i helgen, har du lunsjmat hele uken.

Jeg lager f.eks.:
Baconomelett
Ovnsstekt kyllingfilet med krydret Creme Fraiche
Koteletter
Medisterkaker (fakirbiff)
Kjøper skinkebiter og blander med rømmesaus (bland krydder i rømmen - det blir godt).
Taco - kjøttdeig med rømme, oliven og ost

Jeg pleier å kutte maten i biter, og heller over litt krydret rømme og tar oppi en neve oliven. Da har jeg en billig, kjempegod og lettvin lunsj med riktig fordeling på fett/protein/karb.

Har du lyst på tradisjonell matpakke og pålegg, kan du lage Ziggylapper. Disse kan fryses. Kjempegode.

Min erfaring økonomisk har vært at jeg har et lavere matbudsjett nå enn tidligere. Når jeg lager all mat selv, fryser og tar ut porsjonspakker - behøver jeg ikke fly på butikken å handle flere ganger i uka. (bortsett fra når jeg mangler egg, bacon, rømme, ost, oliven o.l.)

MorStine:
Grønnsaker er ikke så viktig for oss som går på Skaldeman. Vi spiser jo grønt en gang i blant, men grønnsaker behøver ikke å inngå i den daglige kosten. Svært overvektige trenger ikke grønnsaker i det hele tatt. Det kommer etterhvert som man går ned i vekt. Mye av dette kommer av at svært overvektige er også svært følsomme for karbohydrater, og vil merke at de ikke går ned så fort med grønnsaker.

Grønnsaker har ikke samme næringsverdi som fete kjøttstykker likevel. Nå med moderne dyrkingsmetoder, har næringsinnholdet blitt betraktelig dårligere enn det var for 50 - 100 år siden.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat