Sv: Trenger litt veileding
Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.
Hei, og "velkommen" Ser jo at du ikke er ny i dag, men ønsker allikevel velkommen, jeg
Så flott start du har hatt, WOW!!! Bli ikke skuffet og demotivert om du ikke går ned så mye de neste ukene, kroppen må fåtid til å tenke seg om...
Kjenner til dette med at maten kanskje blir litt dyrere, men om du har spsit på gatekjøkken/bensinstasjon til nå, vil vel du merke det på lommeboka. Og alt digget man IKKE bruker penger på i tillegg... Vi har strm økonomi, men merker ingen forskjell selv om vi spiser bare hjemmelaget mat med masse grønt til. Det var litt i starten, for å komme igang, men så har det gått av seg selv.
En ting jeg lurer på, spiser du ikke grønnsaker? Jeg har ikke mye kjennskap til Skaldemann, men vil tro at dere som går på det blir anbefalt en variert kost MED grønt? Riktig grønt vel og merke?
Lykke til, keep up
(ser at vi er like gamle, vi har store fordeler av alderen når vi skal ned såpass mye, jeg har tatt av 24 kg og er ferdig, heldigvis er hunden ganske så tøyelig fortsatt!)
Jeg spiser litt grønnsaker, men det er lite.. kanskje litt paprika og blomkål.. Ellers har jeg slavisk KUTTET ALT SUKKER. (spiser kun de grønnsakene som vokser over jorden (ikke mais)
Spiser ikke sjokolade, frukt er fy.. (savner dette en del, men det vil nok gå over)
Har tatt meg friheten å ta en kopp kaffe om morgenen (kun 1 til dagen)
Ellers drikker jeg KUN vann.. masse vann.. rent vann..
I går hadde jeg 5 egg, masse ekte meierismør,2 kyllinglår, ost/skinke sammenrulla.
Presser ofte i meg en tube med baconost som inneholder 0 karbohydrater. Litt hvitløk.. (kona blir så glad av den gode ånden).
I dag skal jeg ha 2-3 svinekoteletter og bacon/brokolli flytende i ekte smør
spiser litt ost...koser meg med en kopp kaffe med litt fløte i. Sammenrulla ost og skinke er en klassiker snaks.. eller fetaost/snaks..
Har ikke gått på vekten de siste dagene.. får holde 1 gang i uka..
Har blitt vannvittig glad i boka til Skalderman, og har begynnt å lese den 2 gang nå... leser ikke bøker til vanlig.. men denne boka var direkte artig å lese.
Jeg skal videre la kroppen jobbe seg ned i vekt i det tempo kroppen selv bestemmer. viktigeste er ikke å gå sulten. jeg spiser ikke noe til frokost. annet en en kopp kaffe. Spis når du er sulten. og spis deg mett. Men ikke overspis, husk at metthetfølelsen etter inntak av fet mat ofte tar litt tid .
Var min uoffisielle mening har sikkert mye feil. Men dette finner jeg ut av etterhvert.. har iallefall kuttet sukker/karbohydrater
|