Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-07, 20:32   #1
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Liker dere syltelabber?

Det gjør jeg altså. Men jeg vil helst sylte dem selv. De ferdigkjøpte er jo mest salte og ikke godt nok kokt heller, jeg vil ha dem i krydderlake, namm....

I dag har jeg funnet på en ny vri. I stedet for labber harjeg kjøpt fersk svineknoke og behandler den på samme måte som jeg ville gjort med labber, og det gleder jeg meg til å prøve.

Jeg gjør slik:

Koker labbene eller knokene i vann i 2-3 timer, på komfyren (ikke i stampen) til kjøtter løsner..
så skyller jeg av dem og legger dem i kald salt/krydderlake. Den består av 5 liter vann, 300 gram salt, 2 ts nellik og 2 ts ingefær. Først kokte jeg 1 liter vann med salt og krydder, og blandet inn kaldt vann.

Når labbene har lagt i laken i minst 3 døgn så smaker det himmelsk sammen med øl. Jeg har tenkt å prøve meg med en bit av dette sammen med en lavkarboøl neste uke.

Hei hå nå er det jul igjen!!

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat