Mine omeletter har vanligvis litt løk og litt paprika, og gjerne godt med purre, i tillegg til ost på toppen og en kyllingpølse eller skinke eller bacon. Jeg surrer grønnsakene og kjøttbiter, har over egget og hiver osten på, og venter til osten smelter.
Ellers så jeg en av de STORE kokkene i Storbritannia, Paul Rankin, lage en Atkins-rett her om dagen: Løk i strimler pluss hvitløk surres, ha oppi godt med karrypulver, bland i litt dampet spinat og noen surrede aubergine-biter. Til dette serverte han breiflabb som var gnidd inn med diverse krydder og stekt fort i olje på skarp varme, men det må jo gå an til nesten hva som helst!
Fårestek-restene mine fra forrige søndag ble en deilig middag da jeg tok litt rød, litt grønn og litt gul paprika sammen med litt rød og litt vanlig løk, alt i ganske store biter, og surret det på panne. Krydder over, kjøttbiter i, litt vann, litt soyasaus og litt HP-saus, og ellers tilsmakt med salt og pepper. Kan godt ha brokkoli eller blomkål (gjerne som "jukseris") til. Dessuten tror jeg det måtte være veldig godt med hvitløk og/eller ingefær.