Sv: Spiser jeg nok?
Ja, huff, det overså jeg. Beklager!! 
Du burde spise litt mer grønt.
Det har ingenting med karbomengden å gjøre sånn egentlig. Det er ikke sånn sett om å gjøre å komme seg opp på den karbomengden, selv om du ikke bør ligge under femten. Men grønnsaker inneholder veldig viktige næringsstoffer som det er viktig å få i seg!
Det er massevis av gode grønnsaker, og forskjellige variasjoner som finnes. Blomkål, avocado, selleri, purre, litt løk og hvitløk, sopp (ikke en grønnsak, men sundt og godt!), squash, aubergine, tomater (selv om noen stopper opp på grunn av de), paprika (den grønne og gule er lavest på karber), rosenkål. Lista er lang!
Noe av det beste jeg vet er å koke blomkål til den er mør, renne av vann, og mose den med stavmikser e.l. Blande i en god klatt med smør og creme fraiche, og bittelitt hvitløk, salt og pepper og litt gressløk.
En annen ting er å raspe blomkålen opp på den groveste raspen, steke det i smør sammen med hvitløk og krydder. Blir ganske risaktig. Og veldig godt!
Jeg kunne ha ramset opp i en evighet, men oppfordrer deg heller til å sørfe litt på oppskriftforumet her. Det er en god kur mot ensformighet

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|