Sv: Hva nå?
Jeg forstår at man kanskje kan få det inntrykket at folk her inne er helfrelst på lavkarbo og ikke godtar andre meninger. Men det er slett ikke slik. Siden dette er et lavkarbo-forum, så er det ikke så mange høykarbo-fantaster som bruker noe særlig tid her inne. Så vi som er her, bruker masse tid her fordi vi endelig har funnet andre som forstår oss, kostholdsmessig. Vi møter jo mye skepsis og kritikk ellers, så det er deilig å kunne snakke mat med andre som lever som oss.
På tross av dette, så er vi også uenige om kostholdsting og vi har varierende syn på hvor viktig det er å holde seg borte fra f.eks frukt, søtstoffer, sukkeralkoholer etc.. Vi nok ikke alle helt enig om hvorvidt trening er viktig, evnt hva slags trening.
Men gjennom uenighetene og diskusjonene så plukker vi opp noen tips og forslag og velmente råd. Andres erfaring er veldig nyttig!
Jeg håper du ikke oppfatter å bli "mobbet" eller at vi "hiver oss over deg" når du stiller spørsmål eller er kritisk. Men vi vil så gjerne forklare hvorfor VI føler at dette er så riktig. Vi unner alle andre å få det like bra som oss. Flere her inne har gått bort fra lavkarbo og deretter lagt på seg mye, så de vil gjerne at andre ikke skal begå samme feil.
Til slutt vil jeg bare si at det er veldig varierte livsstiler og kosthold blant oss lavkarbo-folk også. Noen spiser tilnærmet "normalt" bortsett fra mel, sukker, potet og ris (det bare si vanlig middag uten tilbehøret. og brød som ikke er basert på mel). Andre igjen kjører råhardt på nesten litt "sært" kosthold som er nøye oppsatt og veid og analysert.. Så det er slett ikke slik at vi ugleser folk som tar seg en liten potet.
Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!
|