Tråd: Mageplager
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-05, 02:57   #9
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Jeg vet i hvert fall at man kan få bok choi på innvandrerbutikker.
Ellers tusen takk for fine svar! Til etterretning kan jeg si at jeg spiser ikke mye maltitol, kanskje en bar hver tredje-fjerde-femte uke, og ett eller to drops per uke - maks! Så det er ingen fare der!

Om min søster er det å si at hun har IKKE vært på annen diett, og heller ikke noe annet av det som er nevnt - hun har bare rett og slett en ømfintlig mage. Hun sluttet å innta melkeprodukter (bortsett fra ost, som hun tåler bra) for flere år siden. Hun har også en sønn som er melkeallergiker, så man tenker ikke melk der i gården.

Joda, jeg husker godt at vi som barn fikk blåbærsuppe når vi hadde løs mage! Kanskje kan min søster ha godt av å drikke blåbærteen fra LondonFruit & herb, som jeg liker godt (men jeg drikker den relativt sjeldent likevel - kanskje en gang per 3-4 uker...).

Hun har problemer med flere mattyper, og har funnet måter å omgå det på, men vil likevel gjerne "gjøre" Atkins. Diarre får hun av flere ting, men jeg tenkte jeg skulle se om noen visste et enkelt råd, eller om det var noe som var en kjent bivirkning, og om det var en grei måte å motvirke det på.

Forøvrig støtter jeg HELT det Nille sier om å få i seg nok grønnsaker! Jeg syns jeg har erfart det for egen del, at det hjelper og gjør godt. Jeg har en tendens til å gjøre en "lunsj light"-variant i helgene, med mindre grønnsaker (f eks en boks asparges eller en tomat til noe protein), og det tror jeg ikke er lurt. Jeg merker i alle fall at magen funker bedre når jeg gjør det jeg pleier mht salater og sånt.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat