Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-07, 13:44   #3
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Hva når fettet er borte??

Jeg forstår ikke helt spørsmålet, tror jeg. Man skal jo uansett gi kroppen den næringen den trenger. Man må spise det kroppen har behov for og kan bruke som brensel. Å leve på lavkarbo er ikke å leve på null-karbo. Det er jo karb i grønnsaker, nøtter, rømme, fløte etc og dette spiser vi jo på lavkarbo (hvis man føler at kroppen tåler de enkelte tingene, vi er alle forskjellige).
For meg handler lavkarbo ikke om å spise rare og kunstig fete ting. Det handler om å kutte ut mat som jeg vet kroppen reagerer negativt på og som gjør at kroppen sliter. Jeg har kuttet ut poteter, mel, sukker, mais og ris. Jeg mener (ut fra det jeg har lest av lavkarbo-bøker som Lutz etc) at kroppen ikke vil begynne å tære på musklene fordi de ikke får disse 5 tingene. Vi gir kroppen nok mat/energi i forhold til hva den trenger.
Jeg mener at kroppen min fungerer veldig bra på lavkarbo, jeg har ikke merket at styrketreningen har gått noe tilbake pga kosten.

I følge resonnementet ditt, så er det slik at alle slanke folk tærer på musklene sine fordi det ikke er nok fett i kroppen? At det ikke har noe å si hva man spiser?
Har du noen kilde å referere til, så jeg kan forstå logikken bedre?

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat