Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-07, 16:53   #1
Homer Simpson
Medlem

Homer Simpson sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 57
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Nå er råe dyr gode ... eller var det omvendt?

Jeg håper med dette å få noen tips/trøst fra dere som har holdt på en stund.

Jeg har nå holdt på med lavkarbo i nøyaktig 3 uker, pluss en 3-dagers nedtrapping i forkant. Etter 3 dager hadde jeg gått ned 2 kg (sikkert bare vann)
Etter 11 dager var 4 kg borte.
Så gikk det brått opp 2 kg og i dag, 3 uker etter start, er total nedgang ”bare” 3 kg.
Jeg sier ”bare” fordi mange sikkert ville vært fornøyd med det, men siden jeg skal ha bort 70 kg synes jeg det er en litt treg start. Hadde jo håpet på skikkelig ras de første ukene…

Det er kun den siste uka skrevet opp hva jeg spiser, men det har vært nokså likt fra starten.
I gjennomsnitt pr dag er det som følger:

KH: 3 % (ca 24 gram pr dag)
Protein: 24 %
Fett: 73 %
Kcal: 3423

Frokost og lunsj består stort sett av omelett og bacon eller ribbe eller kotelett.

Middag har vært nokså ensformig til nå, mest pga at jeg ikke har blitt lei av maten ennå, hehe. Det har stort sett vært kjøttdeig, koteletter eller laks med rømme og smør for å få opp fettnivået. Karber får jeg av blomkål og brokkoli.
De første 2 ukene spiste jeg ganske mye ost, men det har jeg kutta ut nå.
Jeg drikker 4-5 krus kaffe om dagen (ikke så lyst å kutte ut) og ellers bare vann, ca 4 liter.

Jeg har ennå ikke ”sprukket” en eneste gang, så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre for å få litt fortgang i prosessen.

Det gikk bare et par dager etter jeg begynte til jeg pissa neon-gult og fikk vond smak i kjeften. Og sånn har det vært hele tiden.

1 uke etter jeg begynte tok jeg blodprøver. Det eneste som var utenfor normalen var litt for høyt kolesterol. Men det er visstnok vanlig de første 2-3 ukene i ketose at kolesterolet går litt opp.

Dette ble litt langt, men jeg synes jeg måtte ha med noe info om hva jeg har holdt på med disse ukene…

Har dere noen forslag til hva jeg bør gjøre?

Alle svar mottas med takk!

Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat