Sv: Nå er råe dyr gode...eller var det omvendt?
Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.
Ok, men, ikke at jeg er ekspert da, men trodde skaldemann var alt om at man skulle spise "bare kjøtt og fett" og at KH bare var for at man skulle orke det? 24 (effektive) KH i brokkoli er 600g brokkoli... Det er masse brokkoli, det, man blir jo kjapt grønn...
Takker for svar!
Sorry, men glemte å si at mesteparten av karbene er fra kaffen. Regner 1 gram pr dl kaffe. Så det blir ikke så mye blomkål og brokkoli som det høres ut til. I dag f.eks ble det 150 gram brokkoli (veid frossen).
Jeg skriver jo også opp alt smør og rømme som jeg spiser og det blir jo også noen få gram KH av det.
Når det gjelder mengden mat, så sier Skaldeman at man skal spise når man er sulten og til man er mett. Det gjør jeg.
Jeg synes egentlig ikke jeg spiser så fantastisk mye. Men det blir fort mange kalorier pga alt fettet.
Når det er sagt så kan det godt hende jeg spiser for mye, eller kanskje til og med for lite i forhold til størrelsen.
Jeg er 185 cm høy og veide max 155 kg. Matchvekt fra "good old days" er vel ca 85 kg, så det er målet

|