Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-07, 16:33   #7
Sweetflower
Medlem

Sweetflower sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: kan man få et "usunt" forhold til lavkarbo??

Opprinnelig lagt inn av Myrg, her.

Så lenge det er bare en gang i blandt synes jeg ikke du skal være urolig for dette Det viktigste er kanskje at "en gang i blandt" ikke blir for ofte, og at man derfor prøver å ha litt struktur på når man eventuellt "jukser" litt. Mange har jo dietter der de spiser karbohydrat med jevne mellomrom for å fylle glykogenlagrene og klarer seg fint med det. I tillegg er det jo også en spesiell situasjon når man er syk, og det viktigste er tross alt bare å få i se næring så kroppen klarer å restituere seg, så synes absolutt ikke du burde ha dårlig samvittighet for dette.

Når det er sagt så er jo greit å ha dårlig samvittighet om man sprekker når man ikke skal, siden det jo er en god motivator for å holde på dietten, men nok en gang føler jeg absolutt ikke at dette er en slik situasjon der man skal ha dårlig samvittighet

Egentlig... bare som en digresjon, ikke som en direkte kommentar, er det ikke rart hvordan ord og uttrykk relatert til slanking har en negativ klang?

"Skeie ut" - "Unne seg" - "Sprekke" - "Jukse"

Det virker som om alt har utgangspunkt i at man har svak viljestyrke og ikke er god nok, at det er ting man ikke mestrer.

Jeg har begynt å bli mer bevisst på at store deler av mitt problem sitter i hodet! Spesielt den dårlige samvittigheten og evnen til å tyne meg selv når jeg har - nettopp - sprukket. Hm... uansett, jeg kan bare si med hånden på hjertet at jeg kjenner meg godt igjen med trådstarter...