Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-07, 19:29   #4
StineK
Seniormedlem

StineK sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er vitamintilskudd egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Jeg spurte om C-vitaminer, og det var også helt normalt. Det er jo litt rart siden jeg ikke har spist frukt eller grønnsaker på snart 6 måneder. Ikke har jeg spist en eneste vitaminpille eller kosttilskudd i denne perioden heller. Spiser Møllers dobbel nå da riktignok, men jeg sitter og lurer på hvor viktig disse vitaminpillene egentlig er?

I følge boken til Litsfeldt - Spis deg sukkerfri - så er det nok vitaminer i kjøtt og fett. Bla. så levde eskimoer før i tiden kun på sel og fisk, og fikk ikke mangelsykdommer av den grunn.

Kostholds-"eksperter" har lett for å si at vi skal spise grønnsaker for å få i oss vitaminer, men glemmer elegant at det også er vitaminer i andre matvarer.

En annen ting er at å spise bare kjøtt og fett kan bli litt ensformig - og litt grønt pynter opp på tallerken og smak.

StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat