Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-07, 22:51   #15
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sitronsaftkur og så over til fedon

At det virker, faktisk!
Det er nyere forskning (peer reviewed, det er viktig!) som viser at Atkins funker flott, og bedre en lav-kalori kurer!

Fra Wikipedia:

Sitat:

A 2001 scientific review conducted by Freedman et al. and published in the peer reviewed scientific journal Obesity Research concluded that low-carb dieters' initial advantage in weight loss was a result of increased water loss, and that after the initial period, low-carb diets produce similar fat loss to other diets with similar caloric intake.[6]

Og DET er skrevet i en negativ artikkel. Så lavkarbo virker!

I den positive delen av artikkelen:

Sitat:

Several randomized, controlled studies, published in peer-reviewed journals, have concluded that dieters on the Atkins diet have achieved weight loss comparable to or greater than other diets, up to 1 year. Blood lipids have also improved, and no serious adverse effects have been observed. There are no rigorous studies to show the results after 1 year. In the largest, most recent randomized, controlled study, published in JAMA (March 7, 2007), by Gardner at Stanford University, women "lost more weight and experienced more favorable overall metabolic effects at 12 months" than in other diets. The study followed 311 premenopausal, nondiabetic women, age 25-50. The women lost significantly more weight (mean 4.7 kg) on the Atkins diet than on 3 higher-carbohydrate diets (LEARN 2.6 kg, Ornish 2.2 kg, and Zone 1.6 kg), without increasing cardiovascular risks. Changes in HDL cholesterol, triglycerides, and mean blood pressure significantly favored Atkins over the other three diets. The authors conclude: "Concerns about adverse metabolic effects of the Atkins diet were not substantiated within the 12-month study period."[9]

Hadde jeg hatt Ketolyseboka her så hadde jeg nok hatt mer å slå i bordet med.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat