Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-07, 15:47   #8
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Ketolyse/lavkarbo og Diabetes 2

Huff for et dilemma det er med de gamle kostråd og så det vi opplever via lavkarbo. Var til familiejulebord 2. juledag hvor to av medlemmene kunne fortelle at de nå hadde fått diabetes 2. De prøvde å ymte frempå noe med arvelighet og at mye her i verden "rammer" tilfeldig.

Måtte jo så forsiktig fortelle at diabetes 2 jo så og si alltid var forårsaket av overvekt/uhensiktsmessige kostvaner. Det ble naturligvis totalt overhørt.

Min tante gikk for noen år tilbake ned 20 kilo, og ble så flott og slank. Nå er hun så dessverre oppe igjen, men er jo godt klar over at dietten dengang mer eller mindre var diabetesdiett. Dog husker hun fra dengang at hun savnede brødet noe forferdelig, måtte bare spise en skive pr dag, men nå var hun så glad for sin nye dietist, for hun sa at det var bare å spise brød, men jo helst grovbrød.... Tanten fikk også fortalt at hun spiste grønnsaker hver dag - "Jeg spiser en stor porsjon kokte gulerøtter hver dag"! sa hun stolt.

Huhh, så er det man sitter å krøller tær og bare ikke kan si noe som helst. Trenger jeg si at alt det skumle fettet også ble diskutert. Alt dette mens julebordest gleder gikk ned på høykant og i store mengder.

Nå, det beste man kan gjøre er vel å gå ned de kilo man skal og så etterpå si når de måper over vekttapet - "Nå skal du bare høre...."

Bare litt tanker fra meg....

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat