Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-08, 12:14   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ny på atkins, noen spørsmål...

Hei og velkommen !
Vil absolutt anbefale den engelske 2002 (eller 2003 utgaven - det er den samme).

Når det gjelder alkohol må du egentlig bestemme deg for hva du vil. Skal du følge Atkins må du klare deg uten alkohol iallefall de første 14 dagene. Induksjon med alkohol er absolutt IKKE vits i. Det funker rett og slett ikke.
Når kroppen brenner alkohol, brenner den ikke fett. Når den ikke brenner fett er du ikke i ketose, uansett hva stix viser. Alkohol er dehydrerende og det er i tilfelle derfor en får utslag på stix når man har drukket.

Etter induksjon går du over på vedvarende (VVT). Alkoholen virker på samme måte der, men du kan godt ta en drink (sukkerfritt blandevann) eller et glass tørr vin av og til uten å ødelegge noe. Men å drikke seg full en gang pr uke ødelegger det du bygger opp i uka. Det går greitt på vedlikeholdskosthold, men når du er i en slankeperiode ødelegger du for deg selv.

Du må altså velge om du vil ta av eller om du vil drikke hver uke.

Jeg kommer sikkert til å få kommentarer på hvorfor jeg er så "streng". MEN det er ikke JEG som er streng, det er hva Atkins dreier seg om. Vekttap. Du må være realistisk og villig til å "ofre" litt. Skal du ta av må du være villig til å følge reglene. Her inne ser vi stadig vekk for som sier "ja, men bare litt kan vel ikke skade"... JO - det skader. Jeg kan godt si "bare drikk og kos deg du" - men da tar du ikke av. Så spørs det bare hva som er viktigst for deg .......