Gjest
|
Sv: Idag starter jeg på veien mot et lettere (og sunnere!) liv!
Opprinnelig lagt inn av mor til 3 gutter, her.
"Litt utenfor tema":
Ja, lista er lang på utfordringer siden fødsel!
Gutten min hadde Kiss (stivhet i nakken/skjev nakke, se www.kiss-kidd.no ) i tillegg, noe som var medskyldig til kraftig kolikk i 14 uker (mange tilfeller av kolikk skyldes dette)!
Hadde uttallige behandlinger på ham (8 ggr hos kiropraktor, 2 ggr til manuellterapeut, ja, og ikke for å glemme uttallige besøk hos legen og helsestasjonen! Noe av redningen, 3 behandlinger hos osteopat!).
Har vært til behandling med ham igjen idag pga spisevegring, sugeproblemer osv etter RS viruset! Måtte prøve det fordi han måtte legges inn i løpet av få dager hvis ikke forandring!
På grunn av at legen ikke gjorde jobben sin (skal påklages til fylkeslegen) har gutten min slitt med stramt tungebånd, melkeintoleranse, urinveisinfeksjon pga for lite væske, blod i urinen pga for lite væske, forstoppelse, Kiss, Rs viruset i 3-4 uker før jeg skiftet fastlege pga ingen tiltak fra fastlegen vår osv osv. En dag, 2 uker før jul ,nektet jeg å dra til vår opprinnelige fastlege, og dro til en ny fastlegekanditat! Jeg turde ikke gå til ham i frykt for nok en gang bli sendt hjem med beskjed om at det var helt normalt og at det ville gå over! Gutten var grå, kald på hender og føtter og spiste og drakk ikke! Hadde blod i bleia og tisset ikke! Det endte med innleggelse i hui og hast! Babyen min var potte tett og hadde pusteproblemer, var i apatisk tilstand pga viruset og for lite næring, dehydrering og høy feber! Alt pga lege og helsestasjon som ikke tok meg alvorlig!!
Gutten min hadde gått tett pga viruset så lenge at han fikk diagnosen infeksjonsutløst astma!!
I løpet av en dag på sykehus var diagnosen: Melkeintoleranse, infeksjonsutløst astma og sekundær spisevegring! Den opprinnelige fastlegen min mente at d ikke var noe! Det var vanlig at unger skrek! Ja, selv babyen min, som jeg måtte bæres/holdes opptil 20 (alt fra 15-20 timer)! timer i døgnet i 14 uker, det var normalt! 
Videre har jeg surfet på nettet for svar, lest og undersøkt, melket og pumpet meg, prøvd alt av flasker og tuter, gitt melk med sprøyte, kopp og skje osv, men ungen skrek og skrek! Hadde melk i massevis, levde på melkefri diett osv osv! Dette er bare deler av historien! Likevel reagerte gutten på melka! Når vi prøvde melkefritt tillegg og ungen ble roligere og fikk mindre luft, ristet legen på hodet og sa at blå resept fikk jeg ikke på den melka, fordi morsmelk er det beste! Han syntes jeg var rar som mente at barnet hadde det bedre på mindre eller ingen morsmelk! 
Det viste seg at babyen reagerte på laktosen i morsmelken også! dette pga antibiotika jeg måtte ta pga infeksjon i keisersnittsåret etter fødsel! Legen sa at det ikke gikk ann! 
Barnelegene på sykehuset var himmelfalne når de hørte en slik uttalelse, fordi midlertidig laktoseintoleranse pga antibiotikabehandling er vanlig, OG morsmelk er den melka som inneholder mest laktose av alle melkeprodukter!! Videre er forstoppelse er typiske tegn på melkeintoleranse og det er også kraftig og langvarig kolikk! Og, slik fortsetter det og fortsetter det! kunne skrevet en bok!!
Beklager igjen det lange og usammenhengende innlegget! Blir bare så engasjert!! Vet jo at ketolysekuren er tema her! Skal ikke gjenta seg......tror jeg!
Men, det kan jo ikke gå annet enn fremover nå! Mine historie er jo bare barnemat med tanke på hva andre foreldre og barn sliter med! Men, dette er mye av grunnen til at jeg havnet her, fordi jeg har tilnærmet levd på sukker i mange mnder for å klare å holde det gående! Problemet er jo at jeg ble veldig dårlig av det og ikke mer opplagt etterhvert! Smerter i kroppen, negativ og trist tankegang, opp i vekt mv!
Jeg psyket meg opp før jul og kuttet alt sukker! Helt jævlig opplevelse! Hadde voldsomme abstinenser! Spydde, svimte av mv, MEN, etter en ukes tid ble ALT MYE bedre!!
NÅ ER DET NYTT ÅR OG NYE MULIGHETER!
Hei satt og leste innlegget og måtte bare skrive litt...
Jeg har to gutter, en på litt over to år og en på 10 mnd.... Og kjenner meg bare så vanvittig igjen i dine problemmer.... var som om jeg kunne skrevet det selv, enda ikke dette hadde noe med ketolyse..hehe...
Føstemann ble tatt med sugekopp pga at han bla var en stjernekikker og fordi jeg lå 40 timer i rier uten at ungen kom... så ble det dårlig hjertelyd og ut måtte han fort... veldig fort.... det som skjedde var at han fikk kiss syndrom, fant ikke dette ut før han var 6 mnd, jeg var førstegangs og ganske ung, 24 år og fikk beskjed om at unger skriker, sånn er det bare...Etter flere behnadlinger så har han blitt helt fin. Litt skjev i hodet enda... men håret dekker jo dette så fint,bare jeg som ser det...
Så kom andremann...jada... tenkte at det kunne jo ikke bli noe værre enn det var med førstemann... For å lage en historie kort så, skrek han døgnet rundt fra han var 3 uker til han var 8 mnd...og det er ikke tull engang... Jeg sluttet å amme når han var 4 mnd fordi jeg mistet all mat pga at jeg var så sliten...jeg fant bleier i kjøleskapet, jeg fylte diesel på en bil som ikke skulle ha det, jeg sovnet på foreldremøtet i barnehagen... ja historiene er lange.... hehe.. til slutt kontaktet jeg alternativ behandling etter ingen hjelp av helsestasjon, fastlege osv... og jada... han tåler ikke melk... til de grader... jeg fikk en ny unge jeg på 3 dager.. han er nå 10 mnd og bare verdens snilleste unge... sover og sover....
Så ja, kjenner meg veldig igjen...Minstemann var også veldig mye syk, han fikk falsk krupp, ørebetennesle når han var 4 mnd, og dette er veldig vanlig med luftveis sykdommer hvis man ikke tåler melk... merkelig hvordan ting henger sammen.
Ønsker deg lykke til på ketolyse... en fantastisk kur... jeg er nesten i matcvekt nå etter jeg startet 1 okt med et par sprekk....
|