Sv: Hard trening og lavkarbo?
Jeg har bakgrunn i orientering der vi gjerne holder på i terreng i 60-90 minutter. Sykkel er noe jeg har startet med i år. Driver og trener meg opp i sykkeø hjemme med en slik nymotens sykkelrulle med simulator og kobling over internet til andre syklister. For en treningsverktøy... Blir fort ganske tøffe turer mellom aerob og anaerob terskel, men jeg gidder ikke veldig lenge, maks 60min, gjerne hardere i 15-40 min på 220-270 watt i snitt. (33-38 km/h i snitt)
Jeg har aldri brukt inntak av sukker underveis noen gang. Selv ikke før trening. Praktiske årsaker da man ikke har aksess til det i skogen. Satset mye i studietiden på orientering.
kramper slipper jeg unna, men dette med magnesium ? Det hjelper mot kramper. Zink og kalsium er også noe vi må ha nok av ved litt ytelse.
Tror jeg skal legge inn noen tøffe intervalløkter med løping og skrive litt om erfaring, men jeg har jo egentlig hatt noen tøffe på sykkel allerede, men der klarer jeg ikke å blir like sliten i lunger, etc som i løping...ennå...
|