Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-08, 17:13   #1
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Hjelp! Kabo-koma. Hvorfor?

Hjelp!! Noen?
Jeg har tidligere hatt veldig mye karbo-koma som jeg kaller det. Inntak av karbohydrater som fører til koma-lignende tilstander hvor jeg blir så trøtt at jeg ikke klarer å holde meg våken. Jeg har alltid sett det i sammenheng med blodsukkerubalanse, insulinsresistens mm.

Nå er jeg forholdsvis nystartet på Atkins. Jeg er på tredje dagen. Er i ketose. Lagde utvannet rømmegrøt (var god likevel!) som jeg tok en bitteliten porsjon av men søtet med Splenda oppå. Spiste, og så tok det et kvarter så var jeg i koma igjen. Sovnet i sånn koma-søvn hvor det nesten ikke går an å vekke meg.

Dette skjedde aldri med meg første gangen jeg gikk på Atkins. Da gikk jeg ned masse. Andre gangen hadde jeg denne koma-tilstanden flere ganger etter måltider som ikke skulle inneholde mer enn et par karbohydrater, og gikk heller ikke ned i vekt.
HVA er det som forårsaker dette? Betyr dette at jeg burde gå på null karbohydrater? Skal jeg forsøke å kutte ut all søtningsmidler og se om det går bedre da?

Jeg vet det er utrolig mange kloke hoder her inne og er spent på om noen har erfart dette, hørt om det eller vet hva dette kan være. Jeg blir så fortvilet hvis jeg ikke finner ut av hva som forårsaker dette, for det er sannsynligvis den samme grunnen til at jeg ikke ned i vekt sist.

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat