Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-08, 17:29   #17
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hard trening og lavkarbo?

På rulla er det veldig enkelt å måle fremgang og å måle effektivitetsendringer ved justering av sittestilling, men egentlig merker en trenet syklist dette likevel. Jeg har måtte justere setet flere ganger etterhvert som sykkeltråkket har blitt bedre. Det kom også en endring nå i det siste da jeg har begynt med mye mer styrketrening. Lettere å holde mer effektiv sittestilling da.
Helt ærlig tror jeg at lavkarbo går meget bra sammen med lang utholdenhet.

Akkurat idag løp jeg 20min ned til styrketrening, trente hardt idag (godt oppvarmet) og ble ganske pumpa og klarte forbedring. Likevel fin i kroppen for løping i motbakke 25 min hjem igjen. Litt overrasket over høy yteevne idag. Enten var det god oppvarming eller så er det at jeg de siste dagene har spist kreatin igjen...

Jeg tror, at for en lavkarber å spise høykarbo for større yteevne kan gjøre vondt værre. Jeg vet ikke, men tror det. Stopp av fettforbrenning og at karbo binder vann. Det blir jo bare vektøkning og dårligere fettmotor av det ? Det er iallefall ikke bra for en langsyklist ;-) da ville jeg heller funnet meg en protein/fettkilde som funker ifm trening. Jeg kan innta rått egg iallefall uten problemer.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat