Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-08, 16:45   #1
Betty Boop
Medlem

Betty Boop sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Betty Boop er en juvelBetty Boop er en juvelBetty Boop er en juvel

Kan alle gå ned i vekt på ketolyse?

Håper noen har tanker rundt dette her..
Har nå siden slutten oktober spist iht ketolyse , under 20 g kh pr dag uten vektnedgang
( litt opp og ned samme kiloen)
Jula gikk greit…for så vidt..opp 2 kg pga en flopp fredag i romjula…
Har nå siden da spist helt etter Atkins induksjon, men uten tomat, fløte og rømme.
En dag ser ofte slik ut:
1 egg med majo til frokost,
100 g reker + 2 egg og majones ( 1spiseskje)
-kjøtt eller fisk, brokkoli blomkål…eller salat (eller ratatouille) med kryddersmør til middag- ( skriver journal med dagslister..se gjerne på den)
Står helt stille på vekten! Har ikke søtbehov…har heller aldri tidligere savnet søtt i tradisjonelle slankekurer, men mat! Fordelen med kostholdet jeg har nå er at jeg spiser god mat…og går ikke opp i vekt...men kunne tenke meg å gå ned noen kilo…( har høy bmi )

Har hatt utslag på stix hele veien , unntatt noen dager etter floppen, men det er jo forstålig)

Har gått ned 20 kg flere ganger i livet med Grethe Roede tenkning, men erfarer at nå virker ikke dette lenger. Har prøvd ut i 6 uker..med vektoppgang!! ( lyver ikke for meg selv)
(Trener jevnt med spinning)

Fikk flotte resultater med få karbohydrater, mye protein og lite eller ingen fettkilde.
Fulgte en kur på 8 uker med personlig trener dvs 1 time trening pr dag + styrke.
Dagsmenyen var som følger : eggehvitte av 3 egg og en halv grape til frokost, 60 gram kylling eller torsk uten salt med salat og agurk til lunsj. Middag det samme , men her kunne jeg spise villris..husker ikke gram men ca to spiseskjeer. Kveld var grapefrukt, den gule måtte det være.
Fikk flott nedgang på denne kosten…MEN nesten ikke til å leve på i lengden synes jeg.
Dessuten ble huden veldig tørr, og håret ramlet av i store floker… vil vel helst se frisk og sunn ut.

Vil så gjerne få dette til å fungere…
Kan alle ha mulighet til vektnedgang på Ketolyse/ Atkins?