Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-08, 13:33   #57
Dolphin
Seniormedlem

Dolphin sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 46
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Vibrasjonstrening

Må si meg enig med Bulldogg (?) og megvel her - svært skeptisk. Det høres vel og bra ut - bare stå på en vibrerende plate noen minutter hver dag og bli fit as a fiddle...og "late meg" kunne bli svært fristet, men fornuftige meg sier at what souds too good to be true usually is. Skjønner ikke hvordan dette apparatet skal kunne erstatte f.eks. vanlig styrketrenig bare ved at man står opp og ned på en plate. At den kan hjelpe på stive muskler ok, men at den kan erstatte øvelser som knebøy , markløft og latrow bare for å nevne noen tror jeg rett og slett er BULLSHIT av den enkle grunn at for å trene en muskel må man bruke den muskelen slik den er ment til å brukes - altså i den bevegelsesbanen den fungerer best.

Syns det er skremmende hvor lett folk lar seg lure av lettvinte løsninger - mange fordi de innbiller seg at da slipper de å jobbe for resultatene. Det blir som raske løsninger for å bli kvitt de ekstra kg - svært mange her inne vet godt at små piller og pulverkurer ikke virker på sikt. Samme som å tro at man kan tjene raske og lettvinte penger - på sikt viser det seg ofte å ikke være så lurt.....

som et suplement til vanlig trening - ja kanskje...men som erstatning - no way.

Og en annen grunn til å være skeptisk er det som megvel nevner her - kraftige vibrasjoner over tid kan gi nerveskader og andre plager.

Men men ...folk får gjøre som de vil. Jeg vil heller være i stand til å løfte TUNGE ting

Ok - vanlig trening er ikke alltid like gøy, men det gir resultater og er sunnere for kroppen på sikt tror nå jeg.