Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-05, 18:47   #33
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Husker ikke helt om jeg har skrevet dette før, men jeg tror ikke det...

På Meny fant jeg en mørk økologisk sjokolade som heter Plamil, har 87 % kakao og koster et par og tjue kroner for 95g. Men på innholdsfortegnelsen står det 36,6 g karber per 100g. Hvordan kan det være mulig når det er 87 % kakao? Hvis det ikke er karber i form av fiber i kakaoen, og de ikke er trukket fra?

Hele ramsen: Pr 100 g: Energi 2705kj/652 Kcal, protein 7,8 g, karbohydrater 36,6 g, fett 52,7 g. Forstå det den som kan. Tar gjerne imot hjelp her.

Sjokoladen er i hvert fall god, relativt billig i forhold til andre typer, og egner seg fint til andre ting enn bare å spise som den er. Lagde issjokolader til jul av den. Men de er dessverre spist nå.. Sukk... Får spise ren vare da...

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat