Sv: Galleblæra vekk på mandag
Opprinnelig lagt inn av megselv, her.
Leste dette innlegget i den andre galletråden som er her nå, Tusen takk! veldig mye å ta med seg :nikker:
Det jeg lurte på om dette også gjelder samme dag, dagen etter operasjonen? tenkte kanskje at man skulle være litt forsiktig iom at det er ett operasjonssår der, om det er operasjonssår da 
Ja som jeg skrev om maten, - litt om gangen. Det gjelder alle typer mat etter en slik operasjon. Vær forsikig med sterke krydder og tungt fordøyelig mat som råe harde grønnsaker (rotplanter), rått kjøtt, sjokolade og fett i store mengder. Samme dag som operasjonen og dagen etter fikk jeg beskjed om å være forsiktig, fikk lett fordøyelig sykehusmat.
Men allerede etter noen dager var jeg tilbake på full Atkins.
De bruker kikhullskirurgi på de fleste nå. Med mindre du har mye arrvev i mageregionen fra før. Du får et sår på leveren, der de har kuttet vekk blæra, og et par nest ellers innvendig. Om de ikke "sveiser" (ikke spør hva det er,-jeg tror det betyr at de ikke syr, men på en eller annen måte brenner/sveiser sårkanter).
Utenpå har jeg et arr på venstre side som syns 1-2 mm bredt og 3 cm langt - 6-7 sting (bror sitt er på høyre side ), 1 sting i navlen som ikke syns, 1-sting på motsatt side av det store og et 1-stings midt mellom/under brystene der BH-kanten går. Kan så vidt se en skygge der hvis jeg leter !