Sv: OPP i ketose?
Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.
Etter jul har jeg lagt meg på en slags fase 2: Rundt 20g karbohydrat pr dag, men med nötter og ingen 100gramsgrense på ost. Sötstoff er også lov.
Dette kostholdet har jeg fulgt nå siden 1. januar, og med unntak av noen glass vin sist lördag har jeg holdt meg unna alkohol. Jeg drikker heller ikke kaffe lenger.
Likevel har jeg gått OPP i vekt denne siste uken. Hva kan det komme av? Jeg trodde en "partystopper" hindret vekttap - kan den også före til vektökning?..
Ja du kan absolutt gå OPP i vekt av dette. Det er derfor Atkins er bygget opp slik det er. Og du har nok foregrepet begivenhetenes gang ved å få på egnkomponert "Fase 2" - noe kroppen din tydeligvis ikke liker. I tillegg bøpr du ta minst en renseuke, dvs. sreng induksjon etter å ha spist mye karber. Da får du en kickstart. Over 100 gram ost (hvor har du funnet den grensen henne ?) og nøtter er kjent som partystoppere og for mye av det forårsaker vektoppgang.
Sjekk vedvarende stigen og følg den strengt. Du kan hoppe over trinn, men ikke opp og ned.