Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-08, 18:23   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Karboinnhold i et glass rødvin????

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Karboinnhold angis i gram KH pr 100 gram matvare. UNTATT vin og sprit DER ANGIS DET PR LITER og da blir det jo
0,3 gram i boken og 0,25 gram etter matvaretabellen.

( ellers må det være en svært søt rødvin)



Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil??

Polet har sluttet å oppgi sukkerinnhold i varene. De har ikke lov å oppgi det da det er så misvisende. Sååå jeg kjøpte meg en rødvin som jeg trodde skulle ha lite sukker, så viste det seg at den hadde 20 gram sukker pr liter.

Polet hadde sagt at jo sterkere vinen er desto mindre sukker er det i den. Men da stemmer altså det ikke. Den vinen jeg kjøpte var på 13% . Sukk..

Så sjekk på polets sider FØR dere planlegger en poltur slik at dere har litt peiling på sukkeret... For DER står sukkerinnholdet oppgitt..

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat