Klart det er en sammenheng mellom fysisk og psykisk helsetilstand. Jeg vil tro at i de fleste tilfeller kan den sammenhengen forklares biokjemisk, f.eks. med at vi produserer adrenalin når vi føler oss truet, endorfiner når vi er lykkelige osv. Hva skjer med adrenalinet som blir til overs etter krangelen med sjefen, når du ikke lenger bruker det opp på å flykte fra henne eller drepe og spise ham? Vi har steinalderkropper fremdeles, og det er vel mye av årsaken til helseproblemene vi har i en moderne verden.
Vestlig legevitenskap dreier seg i stor grad om å behandle symptomer. Med kun 10-20 minutter til hver pasient, hva annet rekker de? Og legemiddelindustrien har ingen interesse av å behandle årsaker, de tjener penger på å behandle symptomer. Ta bort årsaken og det innbringende symptomet blir borte, ikke sant? Det er kanskje en av de sterkeste grunnene til at lavkarbo-dietter har brukt så mange år på å bli kjent. Bare tenk på alle de plagene som blir borte med Atkins og Protein Power: - Kolesterolet normaliseres
- Blodtrykket normaliseres
- Sure oppstøt og halsbrann forsvinner
- Bedret immunforsvar gir færre infeksjoner
- Redusert overvekt gir færre belastningsskader og inflammasjoner
- Lavere forekomst av hjerte/kar-sykdommer
- Soppinfeksjoner forsvinner
- Mange med diabetes-2 kan kutte ned på eller slutte med insulin
Det var det jeg kom på i farten - sikkert mange jeg har glemt.
Her er en liste over de 25 legemidlene med høyest omsetning på det norske markedet. Legg merke til hvor mange av dem som brukes til behandling av tilstandene i lista over.
http://www.lmi.no/tf/2003/sider/108.html
Money talks... Det er mange der ute som har gode grunner til å slåss for brødet og potetene.
Ulex
|