Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-08, 12:47   #13
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Trening og Mat

Opprinnelig lagt inn av Kenny, her.

Hmm så da satser jeg på at mine 4-5 kopper mellom 08-15.00 er greit. Trening satser jeg på noen timer etter middag. Er det smart å kjøre en protshake evt. kombinert med noe fett ca.30min trening? og det samme 30min etter trening? fløte og protshake.

Du må teste ut det med før. Husk at magen skal fordøye også og det kan konkurrere med blodforsyning til musklene.
Umiddelbart etterpå. Opptaket første 10min er fort dobbelt så stort som en halv time etter, kanskje mer.
Har akkurat lest om at det er et sted insulin har god virkning og det er ved oppbygning av muskulatur etter trening. Karbo og proteininntak bygger opp muskler. Du kan gjerne vente 1-2 timer med å spise etter trening når du har tatt inn en slik drikk etter trening. For tungfordøyelig mat kan redusere restitusjonen. Kombinasjon karbo og protein vil øke insulinet mer enn bare karbo. Du må iallefall få i deg protein. Fett er man usikker på virkningen av, men dette har du i kroppen lagret likevel.

Men altså, forsøk litt selv med før og under, men få i deg noe umiddelbart etter trening og iallefall protein.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat