Opprinnelig lagt inn av Ray87
Har heller ikke fått i meg 20 karbohydrater om dagen, noen dager 5 og andre dager 10 og 15..... har dette mye og si ?
Diabetes spørsmålet har du fått svar på .......
Du MÅ prøve å spise nok karber kjære deg. Det er IKKE nok med 5-10 iallefall. Du får i deg altfor lite mat - og jeg kan tenke meg at det går utover grønnsaksinntaket ditt. I verste fall ødelegger du forbrenningen din og oppnår ikke bedre effekt. Om du har en dag innimellom hvor du ligger litt lavt, gjør det ikke så mye. Men et jevnt inntak på under 20 - og helt nede i 5-10 - det er IKKE bra !
Da jeg begynte med Atkins i 1982 var det av en eller annen merkelig grunn 8 karber max pr dag under induksjon. Det var innmari vanskelig å leve med. Den gangen ble det heller ikke fokusert slik på grønnsaker som det gjøres nå. Senere erfaring med brukere og forskning har bevist at det ikke var noen fordel å innta så lite, snarere tvert i mot. Man tok ikke av mer og man fikk ikke i seg nok næring....
Så prøv så godt du kan å få i deg mer grønnsaker om du har lite karber en dag. En tomat er alt som skal til .... ! Sunt er det også