Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-08, 19:56   #22
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Dagladet: Vil teste fett-diett på fete

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hehe ja jeg vet jo det, men det er nettopp reglene jeg lurte på. Det står jo "av personvern-hensyn", men blir ikke det litt annerledes når personene det gjelder har sagt ja?

For orden skyld kan jeg tilføye at dette med personvern OGSÅ har med SPAM faren å gjøre. De som sender virus/SPAM har ofte programmer der de søker opp e-post adresser som ligger i åpent nett som på forum etc. Vedkommendes mailbox blir da oversvømmet av junkmail/virus og det som verre er.

Nå er ikke dette en regel som er spesiell for oss som forum. Ingen seriøse internasjonle forum tillater e-post adresser i åpent forum. Jeg er og har vært medlem av mange utenlandske forum og alle har de samme reglene.

Noen har et system som faktisk funker slik at om det blir lagt inn en adresse med @ i blir den automatisk slettet. Så langt har det ikke gått her enda. Og det er jo bra, for da kan en få gitt beskjed om hvem som har adressen og hvorfor den er slettet, - selv om det ikke ser ut til å hjelpe noe her.

Nå trodde jeg faktisk at denne tråden handlet om Dagbladets test og ikke en diskusjon om/for/imot posting av e-post adresser. Det ble gitt en grunn - og den er absolutt god nok.