Bare bann du themonk !! Fikk bare så frøkteli' vondt i Atkins-hjertet mitt da jeg leste stivelse !! Har vel noe med at jeg ikke tror det er lurt å blande filosofier. Atkins er Atkins fordi sammensetningen av maten/måltider etc funker slik det er. Mens South Beach funker på sin måte f.eks. Man kan godt blande inn andre ideer så lenge det ikke bryter med reglene for induksjonen. F.eks. Blodtype O / Atkins går fint å kombinere. Men som sagt gjør det "vondt" å høre ordet "stivelse" i Atkins sammenheng da dette går tvert i mot Atkins sine prinsipper. Det er fritt opp til hver enkelt om de vil følge rådene de får selvfølgelig - og jeg tror gjerne det funker. Men det er IKKE Atkins og jeg ville uansett ikke tuklet med induksjonen. Atkins er ikke bare et "konsept med lite carbs" - hadde det vært det, da hadde jeg ikke reagert. Det er nettopp sammensetningen av maten/matvarene. Hva du skal spise og hvorfor/hvorfor ikke, som er viktig med Atkins Induksjon. Induksjonen har klare regler - og en av dem er: Står det ikke på tillatte matvarelista - så skal du ikke spise det ! I boka står det an masse om hvorfor.... Atkins tillater såkalt "resistant starch" - men ikke på induksjonsnivå. Her er en link som forklarer hva og hvorfor: http://atkins.com/Archive/2004/9/2-979380.html