Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-08, 23:08   #1
ElliottSmith
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2008
ElliottSmith er på en erverdig vei

Eksem i sammenheng med lavkarbo

Er ny på forumet her så vet ikke om dette er rette forum å poste i.
Men iallefall gikk på en slags skaldeman diet i høst spiste bare (fisk, kjøtt, grønnsaker, ost, rømme) og drakk noe lettbrus, kuren funka forsåvidt bra da jeg gikk ned 8-9kg på 22-23 dager. Etterhvert fikk jeg utslett\eksem på ryggen som klødde noe så forferdelig at jeg dro til lege å fikk det sjekka, fikk salve og brukte den, men ga seg egentlig ikke før jeg begynte å spise karbo igjen i sammenheng med en tur til London.

Nå starta jeg igjen med slik diet igjen for en ukes tid siden, og idag begynte jeg å merke at utslette var begynt å komme tilbake igjen. Er ikke alergisk mot noe ellers og ikke hadd noe problemer med det siden jeg begynte på lavkarbo igjen.

Så spørsmålet mitt er enkelt er det noen som har noen forklaring på dette? Og hva kan jeg eventuelt gjøre for å bli kvitt eksemen?
Spiser ingenting nytt jeg ikke spiser vanligvis nå, men mye har jeg jo kutta.
Ikke spist noe nøtter eller sitrus nå som vanligvis kan gi alergiske reaksjoner, så jeg er ganske lost å begynner å konkludere med at kroppen min trenger karbohydrater (?)
Vil helst fortsette på dieten, men viss det følger med eksem over store deler av ryggtavla må jeg bare kaste inn håndkleet å finne noe annet.
På forhånd takk til eventuelle svar!

ElliottSmith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat