Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-08, 16:34   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Eksem i sammenheng med lavkarbo

Ofte får man utslett og/eller kviser når kroppen kvitter seg med slaggstoffer. Noe den jo gjør hele tiden når man begynner på en lavkarbo diett. Kroppen renses, og på en eller annen måte må avfallstoffene komme ut.

Men det er også mulig at det rett og slett er en allergi, og da kan det være en svær jobb å finne ut av hvilken matvare det er - hva som trigger utslettene. Det kan være for mye av en bestemt grønnsak. Ta bort en ting om gangen 7-14 dager uten den grønnsaken - og se om det hjelper. Fortsett slik til du finner ut av det. Det tar tid, men slik er det bare. Det kanogså være sprøytemiddel, så vask grønnsaker som skal spises råe ekstra godt. Sønnen min tålte ikke lettbrus en periode - det kan være det også.

Jeg har uansett aldri hørt om noen som har fått utslett av ting man ikke
spiser eller fordi en trenger sukker, hvitt raffinert mel, stivelse som pasta, ris og poteter. Det er jo noe som er i/rundt kroppen en reagerer på ? Men det kan jo hende at det er noem stoffer kroppen din trenger som du ikke får.