Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-08, 20:24   #5
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hårtap/tilvekst og lavkarbo

Amming har mye å si for hårtap ja. Jeg mistet omtrent 2/3 av manken under ammingen nå sist.

Håret mitt har endret seg siden jeg begynte å spise lavkarbokosthold. Både håret og neglene mine har sluttet å flise seg opp, og det er blitt blankere (samt at huden har blitt veldig mye finere også), så en eller annen innvirkning har hvertfall kostholdet på håret.

En annen ting, er jo hormonenes innvirkning på hårvekst på kroppen, testosteron og stresshormoner gir økt hårvekst på kroppen, og dette skal jo bli balansert dersom man klarer å få balansert hormonene via kosten. (Dere med PCOS her inne, har dere opplevd at endring av kosthold har virket positivt inn på uønsket hårvekst?) Jeg tenker som så, at dersom det virker inn på dette, så bør det jo også ha innvirkning på hårtap? (Med mindre det er fysisk stress og anspente nakkemuskler som stenger av blodsirkulasjonen og gir hårtap pga det da ... )

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat