Nå har jeg ikke så mye peiling,men at huden din flasser av og er skjellaktig kan høres ut som psoriasis.Du er ikke allergisk mot noe?Nøtter f.eks?Kanskje du bør fjerne en og en matvare som du mistenker det kan være for en periode å se om det blir bedre?Uansett bør du nok oppsøke lege,så du kan få noe for huden din.Steroid kremer funker bra,men det følger sikkert med masse uheldige bivirkninger,har brukt det årevis,men ikke nå mer.Det finnes også en shampoo på apoteket som heter fungoral,mot seborroisk eksem,som ofte forekommer i hodebunnen og ørene,og i hudfolder.Veldig vanlig hos spebarn,men nå er du jo ikke det Ellers leser jeg i boka mi at teorier til utbrudd kan være; negative virkninger av stress,eller at sykdommen skyldes en immunforstyrrelse som stimulerer unødig produksjon av kjemiske stoffer.Noen naturleger tror at en overbelastning av leveren-på grunn av alt fra usunn kost til miljøforurensing-kan ha skylda og tvinger kroppen til å kvitte seg med toksiner og giftstoffer gjennom huden.En halskatarr,stress,sår eller skader,hormonelle endringer,alkohol,legemidler-som betablokkere,steroider,midler mot malaria eller litium,og sol,kan også være med på å fremkalle psoriasis.
Vet at de som er sterkt plaget faktisk går gjennom endel solbehandlinger på sykehus,steroidkremer,tjærekremer,og noe form for D-vit kur er også noe de bruker for å lindre symptomene.Kanskje du kjente noe igjen her av det jeg skrev?Har du brukt noe selv for å lindre?hydrokortison,fungoral,byttet ut såpen din med et et annet merke,nattlysolje er visst og bra.Apoteket har en bra krem laget av havre som heter Aderma exomega for kropp og ansikt.Den bruker jeg mot min Atopisk,og er anbefalt for atopikere,kanskje den funker?
Det er ikke noe behagelig med hud som ikke er i lage,så jeg anbefaler deg å gå til lege,eller hudspesialist på sykehus.
|