Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-08, 20:02   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hårtap/tilvekst og lavkarbo

Jeg har både mye og tjukt hår. Aldri hatt problem med håtap. Og jeg har levd lavkarbo stort sett siden 1982..... Men jeg passer godt på å få i meg nok grønnsaker og fett da - og protein selvfølgelig. Kost i balanse holder hormoner og kropp i balanse !

Me det er jo ofte slik at om kroppen utsettes for påkjenninger, hormonelle eller andre - om balansen blir forstyrret, vil den ofte reagere med å slippe hår. Etter sykehus opphold er det mange som mister hår sier frisøren min. Under amming eller om man er stressa virker også inn.

Den vanligst årsak til hårtap på lavkarbo er at man spiser for lite og for lite variert. Spesielt de som også teller kalorier viser iallefall min erfaring fra miljøet.