Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-08, 20:58   #8
Princez
Medlem

Princez sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 51
Princez er ny på veien

Sv: Jeg går bare ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Fokuserer for lite på grønnsaker ?? Hæh ??

Syns ikke jeg maser om annet jeg. Hele tiden - og det gjør Torkil også ! Her i Ketolysedelen og i Atkins-delen blir det garantert sagt hele tiden. Mesteparten av karbene vi spiser SKAL bestå av grønnsaker. Det er ikke mye karber i proteiner og fett, så det sier jo seg sjøl om man følger reglene/boka.

Under Skaldeman har noen valgt å ikke bry seg om hva han anbefaler, men hva han selv gjorde for å gå ned. Han anbefaler grønnsaker som vokser over jorden, men spiste selv ikke fordi han tåler dem dårlig (sier han).

Ok.. en oppklaring??; En skal ikke spise mer enn (ca) 15 karbohydrater pr dag. Om man regner dette om i grønnsaker, kan man spise rtelativt mye! Dersom man "fusker" med karbene, og erstatter mindre eller større deler av kvoten med annen karbo-mat, vil man få i seg grønnsaker deretter.

Sier ikke at DU eller Torkil eller noen av de andre meget erfarne(!) diett-brukerne som er her inne, ikke anbefaler grønnsaker, men at fokus i mange av trådene er på hvor mye fett og proteiner man spiser, og at grønnsaker liksom kommer litt i andre rekke.

Som nybegynner var det (for meg) lett å mistolke dette, og tro at grønnsaker var det minst viktige. Jeg har lest at du, m/flere, flere steder nevner grønnsaker, og oppfordrer til at mesteparten av karbene inntas via disse.

Men.... man KAN jo spise så og så mye av det ene og det andre, f.eks rømme, ost, fløte, nøtter, osv.. men til daglig burde man spise grønnsaker og la "snopet" komme til spesielle anledninger, eller maks en dag i uken.

Hmm... var ikke så lett å forklare dette, og det kan fortsatt hende jeg er på hakkande gale spor. Det beklager jeg i såfall, men det er hvertfall slik jeg som nybegynner har opfattet det.

Jeg har stor respekt for det du sier Nille, og det er ikke meningen å provosere deg eller noen andre.. Har takket deg mange ganger i mitt sinn!

Og.. hehe... har muligens begitt meg ut på noe jeg ikke på langt nær har gode nok kunnskaper om til å kunne uttale meg om, men har fått så mye god hjelp fra alle her inne, og føle at jeg ville gi noe igjen av MINE erfaringer. Det kom kanskje feil ut. Man lærer noe nytt hver dag!

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat