Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-08, 08:53   #1
Petronella
Medlem

Petronella sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Går ned, men det går veldig tregt ... Gør jeg noe feil?

Jeg har nå gått på ketolyse i 3 uker ( da regenr jeg fra jeg kom i ketose). Den første uka gikk jeg ned 3 kg, de to siste ukene har jeg gått ned 0,5 kg i uka. I forhold til det jeg leser her og i boka er jo dette litt lite? Er for all del riktig vei, men hadde forventet at det gikk raskere nå i førsten hvertfall.... Derfor er jeg redd jeg gjør noe feil.
Jeg spiser riktig, tror jeg. Men tar litt cocosa hver dag da jeg er redd jeg ikke får i meg nok fett.
En vanlig dag ser slik ut:
Frokost: 1 -2 egg og litt laks ( 1- 2 store skiver ) eller bacon (4 skiver ca )
Lunsj: Salat med litt isberg, litt hjertesalat, litt gul/rød paprika og litt tomat, har gjerne i kyllingkjøtt eller lignende. 2 ss rømme eller 2 ss hjemmelaga tzatziki ( på rømme )
Middag: Kjøtt eller laks, stekt i smør. Broccoli + blomkål eller salat eller grønnsaksblanding med sopp ved siden av. Har laga endel av den gratinerte blomkålen med fløte. Tar ca halve fatet med grønnsaker, litt midre i det siste....
Kvelds: Ikkeno, eller litt ost. Gjerne en paprikaskive hvis jeg er redd jeg har fått i meg for lite karber.

Kan det være at jeg spiser for mye proteiner ( kjøtt), og at jeg bør kutte litt ned på dette i en periode?
Har mosjonert jevnt de to første ukene,gått skikkelig tur 3 -4 ganger i uka og trimsykkel 30 min de dagene jeg ikek har gått tur.
Denne uka har det blitt lite trim da jeg er forkjøla og ikke helt i form, men er bedre og snart igang igjen

Er veldig takknemlig for tilbakemeldinger

Ellers er jeg veldig fornøyd med sleve kuren, bobler over av energi og har ingen problemer eller savn i forhold til kosthold

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat