Småsvimmel og uvel
Det er egentlig først nå jeg virkelig har bestemt meg for å gå ned i vekt, så sånn sett begynte vel "dietten" min i går. Jeg følger ikke noen bestemt type diett(a la Lindberg, Atkins, lavkarbo o.l.) pga jeg egentlig ikke ønsker å kutte helt ut noen bestemt type matvare(brød, pasta, ris, melkeprodukter, kjøtt, frukt og grønnsaker er noe jeg nærmest er avhengig av å få i meg). Dermed prøver jeg bare å kutte ned på mengden av det jeg spiser og trene regelmessig.
Saken er den at jeg så smått har begynt å føle meg litt småsvimmel og uvel, dette er noe som har kicket skikkelig inn i dag. Har kuttet ganske drastisk ned på alle matporsjoner og må innrømme at jeg føler meg sulten hele tiden. Prøver likevel å la det gå litt tid mellom hver gang jeg spiser og legge inn litt småmåltider som frukt, grønnsaker og nøtter. Drikker også masse vann, men dette hjelper ikke på sulten i noen særlig grad(føler meg kanskje mett i toppen 10-20 minutter og så kommer sultfølelsen snikende igjen). Bør jeg rett og slett bare spise større porsjoner og virkelig kjenne at jeg er ordentlig mett før jeg slutter å spise? Har ikke noe særlig lyst til å gå rundt og knaske på et eller annet 24 timer i døgnet heller.
Eller er det bare det at kroppen min må venne seg til porsjonskuttene? Jeg jobber også ganske mye(spesielt foran pc'en) og føler meg generelt sett trøtt og sliten, spesielt litt utover kvelden. Egentlig har jeg på følelsen av at svimmelheten, småkvalmen og trøttheten kan komme av mangel på skikkelig næring kombinert med mye stress og jobbing- er det noen her med mer erfaring som kan bekrefte/avkrefte dette?

|